Asmo ma już 30 lat!
Jesteśmy pierwszą firmą w Polsce, która wdrożyła na sieci PKP PLK S.A. metodę regeneracji szyn i rozjazdów metodami spawalniczymi. Był to prawdziwy przełom, który przyczynił się do bardzo dużych oszczędności w wydatkach na utrzymanie torów i rozjazdów.
Działamy ekologicznie
Nie można pominąć również faktu, o którym parę lat temu mało kto miał pojęcie, czyli o ekologicznym aspekcie naszej działalności. Przyczyniamy się do oszczędności surowców naturalnych, chroniąc środowisko naturalne.
Jeden cel od wielu lat
Jesteśmy specjalistyczną firmą skupioną na udoskonalaniu metod spawalniczych i technik reprofilacji elementów nawierzchni kolejowej.
Więcej o nas
Już w roku 1993 odbyły się pierwsze pokazy nowoczesnej metody polegającej na regeneracji krzyżownic kolejowych organizowane przez firmę MOSTOR z Gdyni, między innymi na stacji Gdynia Orłowo. Po pozytywnych wynikach tej realizacji, w roku 1994 powstała firma ASMO Sp. z o.o. utworzona przez wspólników: polską firmę MOSTOR i niemiecką CAPITO & ASSENMACHER z Dortmundu. Głównym celem powołania spółki ASMO było wdrażanie na sieci PKP technologii regeneracji szyn i rozjazdów przez napawanie elektryczne bezpośrednio w torze. Od 2007 roku ASMO jest spółką wyłącznie z kapitałem polskim.
Zdobyte doświadczenie oraz wiedza na temat nowych technologii, urządzeń i materiałów spawalniczych pozwoliły nam na sukcesywne rozszerzanie naszej oferty stosowania metod spawalniczych w utrzymaniu i remontach torów oraz rozjazdów kolejowych, a także wdrożenie metody napawania w torach tramwajowych, spawania termitowego szyn oraz reprofilacji szyn i rozjazdów przez szlifowanie w torach kolejowych.
Wysokie wymagania przyjęte w ASMO dla wykonywanych regeneracji oraz kontynuowanie współpracy z ośrodkami naukowo-technicznymi oraz badawczymi doprowadziło do powstania w ASMO działu diagnostycznego wyposażonego w nowoczesne elektroniczne urządzenia pomiarowe.
Cele i zadania podejmowane przez ASMO mogą być realizowane dzięki wysokim kwalifikacjom stałej kadry i pracowników. Kadra zarządzająca i nadzorująca posiada wyższe wykształcenie techniczne, uprawnienia budowlane wykonawcze i projektowe (bez ograniczeń w specjalności linie, węzły i stacje kolejowe) oraz uprawnienia do kontroli i odbioru robót spawalniczych.
Nasi pracownicy są cyklicznie szkoleni i egzaminowani, m.in. przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Diagnostyki, które pełni rolę nadzoru spawalniczego na sieci PKP PLK S.A.